Huawei - Yhteisötiedote 2021

Lum3n3

Administrator
Grepolis Team
Arvon pelaajat,

Kuten jotkut teistä saattavat olla tietoisia, Kiinan ja Yhdysvaltojen hallitukset ovat laatineet äskettäin säädöksiä, jotka rajoittivat kiinalaisen valmistajan pääsyä Google Play -palveluihin laitteilla, joista Yhdysvaltain hallitus oli huolissaan. Löydät lehdistötiedotteita ja uutisartikkeleita aiheesta verkosta. Joten miksi puhumme sinulle tästä aiheesta tänään? Lyhyesti sanottuna se alkaa vaikuttaa joihinkin pelaajiin.

Pelaajat, jotka ovat äskettäin ostaneet Huawei-laitteita tai joitain Honor-tuotemerkin laitteita, ovat saattaneet huomata, että heidän Grepolis-sovelluksensa ei toimi näillä laitteilla. Näitä laitteita ei toimiteta myöskään Google Play -kaupan tai sen palveluiden kanssa, joita jotkut sovellukset käyttävät eri taustaominaisuuksien, kuten push-ilmoitusten, suorittamiseen. Näitä palveluja tarvitaan sovelluksen toimimiseen, minkä vuoksi näillä laitteilla on ongelmia.

Lisäksi ihmiset, joilla on vanhempia Huawei-laitteita ja joille on esiasennettu Google Play -kauppa, alkavat jossain vaiheessa myös huomata, että he eivät voi asentaa tai käyttää sovelluksia, esimerkiksi siinä tapauksessa, että Google päivittää palvelunsa, mutta ei jatka heidän tukemista. Joissakin tapauksissa pelaajilla on asennettu Grepolis-sovelluksen vanhemmat versiot, jotka toimivat näillä laitteilla, mutta jossain vaiheessa meidän on pakotettava kaikki päivittämään sovelluksemme uusimpaan versioon, mikä puolestaan voi tarkoittaa, että pelaajia joille peliä aiemmin kehitettiin, ei enää ole toimivaa sovellusta, ja vanhemman version asentaminen ei ole korjaus näille pelaajille, koska pelimme ei salli heidän kirjautua enää päivittämättä uusimpaan versioon.

Joten mitä tämä tarkoittaa meille ja pelaajille? Lyhyesti sanottuna aikaisemmat tekniset toimittajien päätökset ovat johtaneet tilanteeseen, jossa push-ilmoituksemme eivät toimi Huawein AppGallery (vastaava Google Play -kaupan) -palvelussa lyhyellä tai keskipitkällä aikavälillä. Tämä on johtanut vaikeaan päätökseen lopettaa virallisesti Huawei-laitteiden tukeminen lähitulevaisuudessa. Tämä voi aiheuttaa sinulle turhautumista, varsinkin jos tämä koskettaa sinua, mutta rehellisesti sanottuna se on paras ratkaisu kaikille. Miksi? Koska sovelluksen kehittäminen Huawei-laitteille, meidän on lopetettava työskentely muiden parhaillaan toteuttamiemme mobiiliprojektien kanssa ja investoitava energiamme luomaan sovelluksemme pääosin rikkoutunut muotoilu, josta puuttuu yksi pääominaisuuksista, jota käytetään hyökkäyshälytykseen ja muihin push-ilmoituksiin.

Tutkimme edelleen vaihtoehtoisia menetelmiä tämän ongelman ratkaisemiseksi, mutta kyseessä on merkittävämpi työ, joka ei ole valmis lyhyellä aikavälillä, joten se ei oikeastaan käsittele taustalla olevaa ongelmaa.

Hyvä uutinen on, että Honor-laitteilla varustetuille pelaajille on, että Huawei myi tämän yrityksen, eikä heille pitäisi enää asettaa joskus tulevaisuudessa samoja rajoituksia Google Play -palveluihin. Joten vaikka Honor-puhelimesi ei tällä hetkellä tue Google Play -palveluita, se todennäköisesti tukee jossain vaiheessa.
Pahoittelemme kaikkia niitä, joihin tämä päätös vaikuttaa. Viime kädessä merkittävä osa tästä ei ole meidän käsissämme, koska se liittyy hallituksen päätöksiin. Jos tarvitset tukea, voit tietysti ottaa yhteyttä tukitiimiin tavalliseen tapaan, mutta pidäthän mielessä, kuinka paljon he voivat auttaa sinua tässä asiassa. Katso alla olevat usein kysytyt kysymykset, jotka vastaavat joihinkin yleisiin kysymyksiin.

Terveisin
Grepoliksen kehitystiimi
 

Lum3n3

Administrator
Grepolis Team
FAQ

Q: Minulla on laite, jota ei ole valmistanut kiinalainen yritys (esimerkiksi Samsung). Pitääkö minun tehdä mitään?

A: Ei. Tämä vaikuttaa vain Huawei ja Honorin valmistamiin laitteisiin.

Q: Minulla on laite, jota ei valmista Huawei tai Honor, mutta joka on kiinalainen tuotemerkki. Pitääkö minun tehdä mitään?

A: Ei. Tällä hetkellä ainoat yritykset, joihin tämä vaikuttaa, ovat Huawei ja toistaiseksi Honor. Huawei myi kuitenkin Honorin, ja lähitulevaisuudessa Googlen pitäisi jälleen tukea Honor-laitteita.

Q: Tuetko koskaan enää Huawei-laitteita uudelleen?

A: Se on mahdollista, mutta ei ilman, että Google tarjoaa jälleen tukea Huawei-laitteille. Kuten edellisessä artikkelissa mainittiin, voimme ehkä voittaa riippuvuutemme Google Playn palveluista push-ilmoituksiin, mikä puolestaan tekee investointeihin kehittämisajan kannattavan sovelluksen luomiseen AppGallerylle.

Q: Käytän tällä hetkellä Huawei-laitetta ja sovellus toimii hyvin! Miksi et tue minua?

A: Tärkein asia on tässä, että laitteesi toimii tällä hetkellä, mutta todennäköisesti ei toimi jossain vaiheessa. Tämä voi johtua joko siitä, että päivitämme sovelluksen vähimmäisversion Google Playssa, mikä tarkoittaa, että sinun on päivitettävä sovellus, mutta se ei johdu siitä, että sinulla ei ole pääsyä Google Play -palveluihin, tai se voi johtua siitä, että Google itse päivittää vaatimuksia Google Playn palveluihin, joita et voi päivittää. Kun jompikumpi näistä tapahtuu, sovelluksesi ei enää toimi. Tuemme tietysti edelleen, kun sovellus toimii laitteellasi, mutta jos ongelmasi liittyvät siihen, että sovellus ei enää toimi, tuki loppuu.

Q: Enkö voi vain ladata sovellusta sivulta ja asentaa sen manuaalisesti?

A: Ei, oikeastaan et. Sovellus todennäköisesti asennetaan, jos se tehdään tällä tavalla, mutta koska se on riippuvainen Google Play -palveluista, se ei toimi.

Q: Olen ostamassa uuden laitteen, pitäisikö minun välttää ostamasta Huawei- tai Honor-laitetta?

A: Lyhyt vastaus on, että emme voi kertoa sinulle mitä voit ja mitä ei voi ostaa! Mutta jos Grepoliksen käyttäminen laitteellasi on sinulle tärkeää, suosittelemme laitetta, joka tukee Google Play -kauppaa ja palveluita.
 
Ylös